O altă lungă iarnă

                    dePamir
Ne-am pregătit deja,
am dereticat casa,
am măturat balconul,
ş-am pus şi murături,
căci cică mâine ninge.
Va ninge prima oară
în noua lungă iarnă
pe care-o aşteptăm.
Ne-am adunat în jurul lui
– domnul calorifer –
şi aşteptăm să vină primul ger.
Abia când flori de gheaţă
ne vor orna fereastra,
va binevoi  dânsul
un pic a se-ncălzi.
Şi-n lunga zi de iarnă,
când ne vom plictisi
vom invita prietenele toate,
cele gri,
cu niscai firmituri le vom momi.
De vrăbii vă vorbesc,
de frunze vii
pe ramuri aşezate, păsări mii,
pe ramuri ruginii.
Aşa privind pe geam
ne-om cocoţa in sănii
trase de reni imaginari
în seara de ajun.
În noaptea dintre ani
vom arunca cu grâu
s-avem an nou mai bun.
Aşa poate vom trece
o nouă lungă iarnă
şi vom ieşi cu bine
în verdea peimăvară.

  2o131o13

 

Padurea de plopi iarna

