Recently I met a man. Old. Seventy-four years old. My Lord, him told me, all my life I had no health problems. I ate anything. I can not say I had a great scheme. But I”m stay away from processed preparations. Drinking, I drank only water. I was away from alcoholic drinks. Rarely, I had drunk just wine prepared traditionally most often prepared by me. Just buy it ready-made beer because I can not prepare it myself. And summer I drink much beer. Every night I clean the body a quick shower with warmish water. Twice a week I wash my hair. Most important for my health is movement… or, even more, activity. Even at this age I walk, I have a activity that take about eight hours a day. Saturday is the day dedicated supply, cleaning and other household chores. Just simply stay home on Sunday doing nothing. Because of this stay of, only one day, I start very  Monday hard. I feel like I’m stuck. I can not gather my thoughts … are ravaged.

 

De curând am întâlnit un om. Bătrân. Şaptezeci şi patru de ani. Domnul meu, îmi spune el, toată viaţa nu am avut probleme cu sănătatea. Am mâncat orice. Nu pot spune că am avut un regim deosebit. Dar m-am ferit cât am putut de preparatele procesate. De baut, am baut doar apa curata. M-am ferit de băuturile spirtoase.  Rar am baut doar vin pregatit in mod tradiţional, cel mai ades preparat de mine. Doar berea o cumpar gata preparata fiindca nu pot sa o pregatesc chiar eu. Şi vara beau multă bere. În fiecare seară îmi curaţ corpul cu un duş scurt cu apă călduţă. De două ori pe săptămână îmi spăl şi părul. Cel mai important pentru sănătatea mea este însă mişcarea, si poate chiar mai mult, activitatea. Chiar la această vârstă eu umblu, am o activitate care îmi ocupa cam opt ore pe zi. Sâmbăta este ziua dedicată aprovizionării, curăţeniei şi altor activităţi casnice. Doar duminica stau pur şi simplu acasă făra să fac nimic. Din cauza acestei şederi de doar o zi, eu încep ziua de luni foarte greu. Mă simt de parcă aş fi înţepenit. Nu pot să-mi adun gândurile… sunt răvăşit.

