Aceasta gimnastica poate fi practicata de toti, chiar si de catre virstnici, chiar si de catre cei slabiti, aflati in convalescenta. Se executa dimineata si se poate repeta de doua-trei ori in cursul zilei.

Exercitiile se fac cu ochii inchisi si cu mintea atenta la exercitiu. Pentru o cat mai mare atentie este bine sa se numere fiecare miscare. Marea majoritate a exercitiilor se executa stand intinsi de preferat pe un substrat dur (de exemplu pe covor). Daca nu se specifica altfel, fiecare miscare se repeta de 30 de ori.

1. Se executa urmatorul masaj al urechilor: Cu degetele mari trecute dupa urechi si cu celelalte degete strinse in pumn, miscati  in sus si in jos astfel incit aratatoarele sa alunece de-a lungul pliurilor urechilor.
– Imbunatateste vederea, intareste dantura, amplifica circulatia singelui in zona timpanelor, asigura o protectie impotriva ridurilor.

2. Puneti degetele palmei drepte pe frunte, deasupra cele de la palma stinga si miscati-le dreapta-stinga, astfel ca degetele mici sa alunece pe deasupra sprincenelor (de 20 ori).
– Mareste circulatia singelui, calmeaza durerile de cap si potoleste ametelile.

3. Cu exteriorul degetelor mari indoite masati globii oculari apasand usor. (de 15 ori).
–  Imbunatateste vederea, linisteste sistemul nervos, protejeaza ochii.

4. Cu palmele indoite ale ambelor miini se maseaza gitul in regiunea tiroidei sub marul lui Adam: miscari de sus in jos, ca o mingiiere (de 20 ori).
– Exercitiul nu se recomanda celor cu afectiuni ale tiroidei.  Regleaza metabolismul si functionarea organelor interne.

5. Se maseaza abdomenul dezgolit cu palmele (stinga pusa peste dreapta) in miscari de rotatie in sensul acelor ceasornicului, astfel incit abdomenul sa se miste de sus in jos.
– Se accelereaza miscarea limfei, se accelereaza eliminarea  fierei si circulatiei singelui.  Amelioreaza boli hepatice si gastro-intestinale.

6. Sugeti abdomenul dupa care umflati-l.
– Ajuta la pierderea surplusului de grasime.

7. Indoiti brusc piciorul din genunchi tragindu-l energic spre piept straduindu-va sa loviti cu calciiul in fesa. Tot brusc, indreptati piciorul si coboriti-l (de 15 ori cu fiecare picior).
–  Este un exercitiu foarte pretios, pentru ca se efectueaza un masaj interior al organelor si al glandelor endocrine. Micsoreaza depunerile de grasime si intareste muschii abdomenului.

8. Stati picior peste picior (intii stingul peste dreptul, apoi schimbati) si masati cu mina opusa (intii dreapta, apoi stinga) adincitura talpii (de 20 de ori pentru fiecare picior).
–  Regleaza activitatea inimii si a rinichilor. Ajuta in cazuri de inflamare a incheieturilor.

9. Puneti palmele cu degetele incrucisate la ceafa si miscati-le sus-jos, vreme in care lasati capul pe spate si reveniti, ca si cum ati trage cu mana capul. Apasati usor  (de 10 ori).
–  Ajuta circulatia sangvina in zona capului.

10. Puneti palmele pe urechi si bateti cu virfurile degetelor ceafa.
–  Activeaza scoarta cerebrala si ajuta cind ai zgomote in urechi, te scapa de surzenie si amelioreaza durerile de cap.

Anunțuri