Am pus in mixer
o dimineata intunecoasa de iarna
si-un viscol napraznic.
Le-am amestecat
si-am obtinut flori gri
de gheata pe ferestre.
Am dat copilului din mine
sa se joace cu acoarela mov,
peste flori,
sa picteze rasaritul.
Am alungat din fotoliu pisica ceacara,
fara o laba si coada,
amintire de cand copilul isi imagina
ca-i catel
si l-am tras langa soba.
M-am cuibarit bine sub cerga de lana,
plina cu miros de praf,
levantica si amintiri
din diminetile de vacanta mare.
Ceva totus nu era in regula.
Mi-am rotit privirea si
am ramas surprins
sa vad ca toate lucrurile
ma priveau cu interes.
Lampa veche de pe masa,
cu gaz,
fitil si abajur.
Cartea…,
suportul lampii,
cu pagini ingalbenite de ani,
vitrina de dupa usa,
plina de praf si nimicuri,
dar mai ales tabloul din cui
cu cei doi miri,
vesnic tineri si zambitori.
Hei, nu ma mai recunoasteti?
Sunt nepotul…
am venit sa petrec Craciunul la bunica.
2kxi0108

